tirsdag den 1. januar 2013

Those resolutions..

Glædelig jul og godt nytår!

En anelse forsinket måske, meeen.. bedre sent (eller nu tidligt?) end aldrig!

Og så kommer stormen...
Stormen af folks nytårsforsæt. Jeg synes bestemt dét, at sætte mål for sig selv, er en yderst sund ting. Dog tror jeg bare ikke altid på, at bare fordi det er et nyt år, at man så bliver mere motiveret. Min fornemmelse er, at mange falder fra efter den første måned - muligvis fordi, at det er blevet dem "pålagt" at de skal have et nytårsforsæt. Ikke fordi de rent faktisk gider.

Men heldigvis er der også mange, som faktisk holder ved. Og jeg synes egentlig, det er fantastisk at se, når folk bliver gladere og stolte af sig selv, fordi det faktisk lykkes dem. Hvad end det så drejer sig om! Mange prøver jo at tabe sig. Man bliver også voldsomt påvirket af alle damebladende, der nu begynder deres diet-drama for at tabe julefedtet og hvordan du får bikinifiguren inden sommer. Slankekure tror jeg dog ikke på. Jeg tror på, at man stille og roligt skal ændre sin livsstil - bevares, det tager tid og nogen har også brug for hjælp til at finde stien - men det giver det bedste resultat på længere sigt. Dét og ikke at forbyde sig nydelser indimellem! Så falder man ikke lige så nemt i..

Jeg bryder mig egentlig mest om andre slags nytårs fortsæt. Dem, hvor man faktisk prøver at ændre sin mentaltilstand og holdning. Ikke at man nødvendigvis skal lave sig om, men bare tænke anderledes. Jeg har selv en voldsom tendens til negativ tænkning og en anelse depressive tanker - og det er enormt anstrengende! Ikke bare for mig, men også for folk jeg holder af.



www.weheartit.com
 
 
For mig, så står det kommende år på, at jeg vil på en slankekur for mine negative tanker og i stedet fede mine positive tanker op. Jeg vil blive bedre til, at standse op og sige til mig selv "nu tager du dig sgu sammen og kommer videre!" Medmindre der er sket en ulykke, så er det ikke nødvendigt at være ked af det. Jeg gider ikke spilde min tid på at være nedtrykt. Det er helt klart nemmere sagt end gjort, men jeg har gjort det før og jeg kan gøre det igen.
 
Som nævnt før, så er jeg nok en anelse for selvstændig nogen gange. Så selvkørende, at jeg glemmer at involvere andre i farten. Her tænker jeg på min kæreste, der lider under, at jeg er ufatteligt dårlig til at udtrykke mig. Heldigvis er han så pisse god til det, og er ikke bange for at fortælle mig, at jeg skal tage mig sammen. Hvor hårdt det end er, jamen så har jeg brug for at blive skubbet lidt til -  ellers kører jeg jo bare videre.. Men hey! Jeg er nået til selverkendelsesstadiet. Så langt så godt. Og jeg tror på, at jeg kan.
 
Well well.. Hvad kunne jeg ellers godt tænke mig? Jeg tror jeg laver en liste:
- Stoppe op oftere og tage en dyb indånding
- Sige "nej" mindre og derved opleve mere
- Nyde de små ting i hverdagen
- Værdsætte hvad jeg har og stille mig tilfreds -  ikke stræbe efter umulige ting
- Acceptere mig selv og de ting, jeg ikke kan ændre
 
Og derudover, så vil jeg da også gerne blive bedre til at træne oftere og spise sundere ligesom de fleste.. Men mit vigtigste mål er, at få styr på knoppen frem for kroppen..
 
 
Har du nogle banebrydende løfter til sig selv for 2013?
 
 
 

Endnu en gang godt nytår.

Vi lever trods alt stadig - det er værd at glæde sig over!


 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar