tirsdag den 23. april 2013

Broaden you limits pt. 2

Men nu kommer jeg med efterfølgeren til mit forrige indlæg. Jeg havde nemlig mere end én tanke til det med grænser. Der er den førnævnte positive, hvor man ikke har for mange begrænsninger. Ikke til sig selv, i hvert fald.


Men snakker vi om grænser, så mener jeg, at man faktisk bør have dem når det kommer til, hvad man bør finde sig i. De fleste har deres naturlige barriere for, hvad de gider finde sig i. Men en pleaser som mig, har svært ved at sige fra. Så det kan overraskende være svært at sætte en pind i hjulet og sige, at nu kører bussen ikke længere.

Sådan kan jeg i hvert fald have det, desværre.
Billedet er fundet på weheartit.com
Er det noget du kender til? Hvis ikke, så kan du være stensikker på, at jeg misunder den evne. Jeg er dog blevet bedre med årene til at sige fra eller til - men der er masser at tage fat på. Både privat og rent arbejdsmæssigt. Jeg skal blive bedre til at sige hvad jeg gerne vil eller hvad jeg absolut ikke vil. For jeg ved med mig selv, at jeg fortryder hvis jeg siger ja, til trods for min ærlige udmelding nok ville blive nej. Selvfølgelig skal man heller ikke blive en ren egoist, men man må ikke glemme at tænke på sig selv.

En mere positiv beskrivelse af dette kunne være, at i stedet for at sætte sig en grænse, så hellere sætte sig en anden målsætning. Desuden skal man også huske på, at det faktisk er ok at sige nej. Vi har jo alle selv oplevet at få nogle nej'er skudt i hovedet - blev vores verden ødelagt af det? Næppe. Bare man husker på, at sige nej på en ordentlig måde. (fik inspiration fra denne side )

Som jeg har hørt Søren Pind sige en del gange, så kan man ikke modargumentere mod følelser. Hvis du ikke føler for det og må sige nej, så kan det ikke modsiges.


Sig nej som Grumpy Cat! hihi 

Damn, jeg er for dårlig til at vedligeholde min tankestrøm på min blog. Well well.. (smæk til mig). Hav en god dag og husk - smil!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar