lørdag den 8. september 2012

You infidel!

alle billeder er fundet på weheartit.com


Manges (især pigers) værste mareridt. Utroskab.



Grunden til, at lige netop emnet utroskab kom op i mit hovede er nu ikke fordi min skønne kæreste har været det. Nææ, jeg bruger min lørdag aften på hygge foran tv'et med "The Tudors". Kort fortalt: en serie om den engelske konge Henry the 8th - og der bliver bare knaldet igennem! På kryds og tværs, til højre og venstre! Den gang var det jo nærmest forventet, at mændene havde en eller flere elskerinder. Omvendt, så måtte kvinderne bestemt holde sig på måtten. Men altså.. hvem er mændene ligesom utro med?...


Nåh, nu til min holdning omkring utroskab. Jeg har desværre selv været udsat for det op til to gange. Godt nok i mine naive teenage år, men den smertende respektløshed er hård uanset alder. Så jeg synes bestemt IKKE at utroskab er okay! Men hvad er definitionen liiiige på det? Igen endnu en individuel opfattelse. Min opfattelse er, at så snart du begynder at vise særlig interesse, befamle og kysse en anden så er grænsen overtrådt. Hvad jeg så synes er ok, er at danse med andre, have det sjovt med andre (altså, på venskabeligt plan), kram og kys på kinden til dine bedste venner. Det var det fysiske. Nu har vi jo den skønneste sms-kultur, hvor det pludselig er rigtig nemt, at skjule hvad du har gang i. Og så snart du flirter åbenlyst med hensigten til hankypanky, så er grænsen også overtrådt.


Dog så er jeg ikke sikker på, at hvis min kæreste kom hjem og fortalte, at han forleden dag/aften havde kysset med en anden pige, om jeg så bare kunne give ham sparket. Altså, i min optik er der INGEN undskyldning for utroskab. Men ville et kys få mig til at forlade ham? Jeg er ikke sikker. Men hvis jeg ikke kan tilgive, så vil jeg forevigt være spekulativ og så er forholdet på forhånd ødelagt. Men igen, jeg føler mig trods alt mere voksen nu end da jeg var teenager. Og som billedet nedenunder illustrerer - hvis vedkommende kan være ærlig og faktisk er ked af fejltagelsen, så må man betyde en hel del for vedkommende. For mange er utro, fordi de er utilfredse i deres forhold og bare trænger til "luft" forandring.



Pyha, dette emne er egentlig større end lige antaget. For når utroskab kan skabes af utilfredshed, så leder det videre til at der findes enormt store kyllinger her i verden! At man er i sine trygge rammer og ikke bare tør sige fra. Jeg har en veninde som efterhånden har opgivet forhold i fremtiden, fordi hun så tit oplever at møde optagede og gifte mænd i byen, som synes at de lige skal hygge sig med hende. Så sent som i sidste uge kom en fyr hen, som var elle vild -  men han havde åbenbart en kæreste på 8. år. Min veninde er heldigvis ikke typen, der gider være "den anden kvinde", så hun sagde stop. Men gud ved, hvor mange han henvender sig til? Og jeg kan ikke lade være med at tænke på den stakkels kæreste, som intet ved. Ikke aner, hvor respektløst han behandler hende.

Men så er der jo dem, som faktisk lever i åbne forhold. Jeg må indrømme, at jeg må tage hatten af for, at de kan det! At de kan tage til swingerparties, partnerbytte, you name it uden at få nogle følelser i klemme. Jeg kan mærke, at jeg nærmest bliver rasende ved tanken over, at jeg skulle se min kæreste ligge i med en anden. Men for dem, så er sex bare fornøjelser og utroskab er, når man begynder at få følelser for en anden. Hvilket i og for sig også er det rigtigt nok?

Nå, min tankestrøm må nok ende her, ellers stopper den aldrig. Så lidt opsummering:
Utroskab er monster egoistisk og det mest respektløse, du kan gøre overfor en som elsker dig. BUM!


... Men man er vel kun et menneske, og det er menneskeligt at fejle.. Desuden er det dumt, at lade angsten og paranoiaen forfølge dig - for det ødelægger dit forhold, skønt beskrevet i sangen "Ordinary Things"" af Lucas Graham:


"..... We’ve got to end this show, I’ve got to let you go
I can’t stand it, you’re too demanding
You’re such a jealous hoe
You put it in my head, like a bullet made of lead
Baby stop it, you’ve got to drop it.

You should know what happens when you say them things you say
Your value falls, girl it falls
Don’t blame me for shit I didn’t do,
Maybe I should have gone and cheated on you

You have got to stop these things,
I need someone with confidence.
Confidence ain’t buying rings
And ask me where I drink my drinks
Cause I don’t need you to tell me what to do
It’s all up in your head ......."


Hvis man går og beskylder kæresten for utroskab hele tiden, uanset hvor meget man beviser sin kærlighed - ja, så bliver man træt af det!

Jeg håber ikke, at indslaget gav bitre tanker. Det var ikke intentionen. :)


Hav en skøn lørdag aften!

2 kommentarer:

  1. Ja, det er virkelig svært at definere, for alle har deres egen individuelle opfattelse af utroskab. Jeg er dog enig med dig - så snart man har den intention, at man vil hankypanky med en anden, så er det utroskab.

    Jeg er heller ikke sikker på, at jeg ville gå fra Simon, hvis han havde kysset med en anden (ikke at jeg tror det nogensinde ville ske, det tør han ikke :b), men .. hvis det skete. Sex ville jeg dog ikke kunne tilgive. Ville synes det var "ulækkert" at tænke på, og ville føle, at han var beskidt.. Hvis du forstår?

    SvarSlet
    Svar
    1. Forstår udmærket hvad du mener. Sådan ville jeg også have det. Men jeg tror umiddelbart også at jeg ville miste meget respekt og derved følelser, så ville ikke kunne se ham i øjnene.. It's a wierd thing!

      Slet