onsdag den 5. september 2012

Hvad er lykke? .... - for dig?

Lykke er en meget individuel ting. Du kan ikke diktere hvad der gør mig lykkelig og omvendt.

Find billedet her!


Lykke er et meget debatteret og essentielt ord i alles tilværelse. Men hvad gør egentlig folk lykkelige? Du kan skabe kunstig lykke ved piller - der findes altid "nemme" løsninger på ting efterhånden. Men det er sjældent vejen frem.

Til hjælp har vi også vores skønne mediekultur, der prøver at fortælle os, hvad lykke indebærer. Penge, et fedt hjem, lækker bil, skønne børn, fashionista garderobe, Apple produkter, kage og slik, kaffe, fedtsugning, det fede job, jordomrejse, at hvile i sig selv.. Never ending story! Der er ingen grænse for, hvad der menes, du kan blive lykkelig af. Men helt ærligt.. Jo, jeg gad da godt have en Mac Air, en bil, et hus, en MASSE lækkert tøj osv.. Men gør materialisme mig gladere? Måske i en kort stund. Men lykkelig? Nok næppe. I grunden, så er jeg rent faktisk pisse træt af, at jeg kan sidde alene hjemme en lørdag aften og sidde og tænke "er jeg overhovedet lykkelig og glad for mit liv" fordi jeg lige den aften ikke går i byen, bungeejumper, eller noget andet. For ja! Jeg er helt basalt set ret glad! Og det behøver ikke skyldes, at jeg oplever de vilde ting - selv basale ting gør en forskel.

Jeg begyndte at fundere over begrebet "lykke" her i går, da denne skønne kvinde viste interesse for min blog. Hendes blog hedder skønt og herligt provokerende (for de negativt sindede) "Hverdagens Lille Lykke". Tænk dig, at man faktisk kan finde lykke i selv de små ting. Og når man virkelig tænker sig om, så er det faktiske ikke så svært at finde de "små" ting, som har STOR betydning for din livsglæde. Derudover må man også forvente, at ens lykke ændrer sig i takt med, hvad dine prioriteter i livet er og evt. fremtidigt bliver. Men her er nogle af de ting jeg sætter stor pris på: 
Jeg kunne vise flere 100 billeder, men her er lidt af mine favorit ting.
(mit job, husdyrene, naturen, solen, frugter og planter, FARVER og de dejlige dage, der nydes med dem man elsker)


En lille ting, som er værd at huske på, når dagene er grå: værdsæt, at du vågner op til endnu en dag. Livet er hvad man gør det til. 


Nyd din onsdag aften! 

//Over and out

3 kommentarer:

  1. Og hvad skriver man så lige som kommentar, når man med et er blevet godt og grundig inspireret - på det tankemæssige plan.
    Det er så skønne tanker du gør dig, og jeg elsker dine ord! Tak fordi du linker så smukt, men mest fordi du inspirerer og giver glæde!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Du giver mig kontinuerligt et stort smil på læben! :D

      Jeg er kun glad for, at jeg kan indspirere!

      Slet
  2. Åårh, sikke dog et fint indlæg skat - og elsker billederne! :D
    Jeg tog mig selv i at føle mig glad og tilfreds i går - jeg sad og drak milkshake med Ditte og bare hyggesnakkede. Det var simpelthen så hyggeligt.

    Man skal nemlig huske at sætte pris på det man har, istedet for hele tiden at længes efter det man ikke har. Hvis man VIRKELIG vil have det, så må man jo forsøge at opnå det... men man skal sgu også huske på de ting man skal være glad for!

    SvarSlet